Search

Co dalej ósma klaso ?

Jeśli jesteś tutaj i czytasz te informacje, prawdopodobnie  Twoje dziecko kończy ósmą  klasę i staje przed decyzją o wyborze szkoły. I nie ukrywajmy, ? Ty razem z nim. Często racjonalizm i znajomość życia podpowiadają, co dalej ,, jaką szkołę wybrać. Dziecko pełne wiary w przyszłość, beztroskie, optymistyczne albo wręcz przeciwnie , Przecenia swoje możliwości bądź ich nie widzi i nie docenia, co w tym wieku częstsze. A tak naprawdę chodzi tylko o to żeby wybór szkoły był racjonalną konsekwencją zainteresowań, możliwości i uzdolnień , które młody człowiek ma i które należy pielęgnować. Bowiem tylko właściwie dobrana wypadkowa tych trzech czynników daje szansę na szybki rozwój, zadowolenie z nauki i dobre perspektywy na przyszłość.

Chociaż wydawać by się mogło, że decyzje 15-latka nie są decyzjami wiążącymi to jednak w naszym systemie szkolnictwa determinują dalsządrogę edukacji. Wybór profilu klasy ma swoje konsekwencje w wyborze przedmiotów maturalnych, a te z kolei w wyborze kierunku studiów; wybór LO ,a nie technikum czy szkoły zawodowej wymusza konieczność dalszej edukacji w celu uzyskania zawodu itd…

 

Aby ta decyzja stała się łatwiejsza , a przesłanki jej podejmowania miały rzetelne odzwierciedlenie w rzeczywistości proponujemy kilka testów których wyniki przybliżą młodzież do dokonania właściwego wyboru. I tak w zależności gdzie kryją się pokłady podświadomej niepewności mamy do zaproponowania kilka rozwiązań:

 

APIS-P(R) – Bateria Testów APIS-P(R)     

Cel badania: pomiar inteligencji ogólnej, pozwala na przewidywanie osiągnięć naukowych i szkolnych.

 

CFT 20-R p Neutralny Kulturowo Test Inteligencji Cattella

Cel badania: pomiar inteligencji płynnej, mogący być użyteczny tam, gdzie ocena tej zdolności jest ważna z punktu widzenia prognozowania dalszych osiągnięć jednostki np. przy określaniu wyboru kolejnych etapów nauczania

 

WKP – Wielowymiarowy Kwestionariusz Preferencji

Cel badania: pomoc w wyborze kierunku kształcenia i dokształcania się, w wyborze zawodu, Doprecyzowanie zainteresowań i uzdolnieńabsolwenta klasy ósmej.

Jest o szczególnie polecane narzędzie diagnostyczne. Składające się  ze 133 stwierdzeń dotyczących siedmiu grup zainteresowańodnoszących się do typów wykonywanych czynności (Zainteresowań Językowych; Zainteresowań Matematyczno-Logicznych; ZainteresowańPraktyczno-Technicznych; Zainteresowań Praktyczno-Estetycznych; Zainteresowań Opiekuńczo- Usługowych; Zainteresowań Kierowniczo-Organizacyjnych; Zainteresowań Biologicznych)
Określa ono również preferowane przez badanego warunki nauki związanych z planowaniem bądź improwizowaniem, a także wymagających słabo bądź silnie stymulującego środowiska . Pozwala określić jaki zawód bądź grupa zawodów daje potencjalnie szansę na zadowolenie i sukces

    Jeśli chcesz otrzymać więcej informacji na temat konkretnych testów wypełnij poniższy formularz.



    Copyright ⓒ © 2025 CTP Diagnoza. Wszelkie materiały (treści, teksty, ilustracje, zdjęcia itp.) przedstawione na stej stronie www są objęte prawem autorskim i podlegają ochronie.
    Kopiowanie, przetwarzanie, rozpowszechnianie tych materiałów w całości lub w części, w jakiejkolwiek formie bez zgody Centrum testów Psychologicznych DIAGNOZA jest zabronione.

    Polityka prywatności

    Visit Us On Facebook

    Kontynuując korzystanie ze strony akceptujesz używanie ciasteczek Wiecej infromacji

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close